Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

Half jaar verblijf Thailand

• Freddie

Hallo allemaal,

ik zou graag advies willen van een paar ervaringsdeskundigen. Via dit forum of dmv een PB.

Ik ben eerder in Thailand geweest en wil er nu voor een half jaar, misschien iets langer, naar toe. Kan ik een enkele reis nemen en welk visum is het best te nemen?Misschien beter een retour voor 6 maanden? Bij een enkeltje heb ik meer vrijheid.

De verhalen die ik via internet heb opgespoord zijn wisselend en ik weet ook niet hoe een ambassade gaat reageren. Misschien een standaard antwoord.

Als het me na 6 maanden nog steeds zo goed bevalt , ga ik voorgoed. Dat is de achterliggende gedachte.

• Robert04

Voor een half jaar tourist visum moet je vluchtgegevens over leggen van terug keer. Anders krijg je dat visum niet (http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/page3/page3.html)

• joepattaya

Voor een toeristen-visum met een dubbele entry hoef je alleen een vluchtreservering te laten zien.

Een dubbele entrie houdt in:

- eerste entry verbruik je bij je eerste binnenkomst in Thailand

- na 60 dagen verleng je met 30 dagen bij de dichtstbijzijnde immigratie

- na IN TOTAAL 90 dagen verlaat je Thailand met een zogenaamde border run en kom je terug en verbruik je je 2e entry.

- na weer eens 60 dagen verleng je bij Immigratie met 30 dagen en als deze op zijn dan moet je echt weer terug naar Nederland.

Ik zou wel een teruglvucht boeken. Ik ken je niet en ik weet niet hoe vatbaar je bent voor de Thaise “cultuur”, maar je zult niet de eerste zijn die aan het eind van zijn verblijf geen geld meer heeft voor een terugvlucht in de overstay eindigt, blikjes en plastic flessen gaat verzamelen en uiteindelijk in het Immigratie Deportatie Centrum in Bangkok eindigt, wachtend op een ziel met een goed hart die je wel geld leent voor een ticket naar huis.

Dat was behoorlijk zwartgallig, ik weet het, maar het is een worst-case scenario.

Goed, je zult zelf het beste weten wat je wil, maar nogmaals, een terugvlucht boeken is nooit weg.

• Dirk

Op de site van de thaise ambassade kom ik er niet uit. Je kan een 60 dagen visum kopen voor € 60 of een dubbel entry van 2 X 60 dagen. Maar is er gewoon een visum van 90 dagen beschikbaar en voor welke prijs.

Bij voorbaat dank voor de reactie.