Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

snoep meenemen

• r79

hallo,

ik wil o.a. wat pepernoten/stroopwafels meenemen naar thailand.

Hoeveel gram mag ik hiervan meenemen in mijn koffer?

alvast bedankt.

• T.o.m.

Dat ligt aan een aantal zaken, zoals het gewicht dat je mag meenemen in het vliegtuig.

Stel je mag 20 kg meenemen (20.000 gram).

Stel vervolgens je koffer weegt 4.800 gram.

Dan mag je dus 20.000-4.800 = 15.200 gram inpakken. Of dat nu pepernoten, stroopwafels of badkleding is, dat maakt niet uit lijkt mij.

Verse plantaardige spullen, onverpakte kaas en dergelijke, daar mag je niets van meenemen.

Verder gelden importbeperkingen voor alcohol en tabak. Maar voor verpakte snoep en koek, nee dacht het niet.

• steven

Maximaal 20 kilogram, anders krijg je overgewicht.

Er zijn geen regels voor maximaal aantal kilo's snoep.

• tlharrie

20 kilo

maar dan moet je wel kleren kopen daar

maar dat is ook niet zo duur

Gr.

• vveenendaal

Hallo,

We komen regelmatig in Thailand en nemen dan voor andere veel etenswaren mee en zijn nooit gecontroleerd.

Dus snoep zal helemaal wel mee vallen.!!

In het verleden ook veel stroopwafels mee genomen ,maar die kan je het beste in je koffer doe en niet in je hand baggage,omdat de koffer in het vliegtuig erg koud wordt daar boven -50 gr.Asl je het in je handbaggage doet heb je kans dat de wafels slap en klef wordeen en in je koffer blijft het nog uren koud!!!

Vr Gr Rob

• Robert04

Alles omtrent meenemen van goederen staat op www.douane.nl

• steven

omdat de koffer in het vliegtuig erg koud wordt daar boven -50 gr.Asl je het in je handbaggage doet heb je kans dat de wafels slap en klef wordeen en in je koffer blijft het nog uren koud!

Onzin, het vriest niet in het ruim. Als dat wel zo zou zijn zou alles er stijf bevroren uitkomen, inclusief de levende have dioe in het ruim meegaat.

• Sfred+

omdat de koffer in het vliegtuig erg koud wordt daar boven -50 gr.

Ik kan uit niets opmaken dat hij zegt dat het in het vliegtuig vriest? Hij zegt alleen dat het koud blijft in het vrachtruim en daarboven erg koud is, hij heeft volkomen gelijk. Dozen diepgevroren frikadellen in kranten wikkelen of in speciale diepvrieszakken komen bevroren aan. Maar dat zal wel niet waar wezen ik weet het.

• steven

Douane.nl geeft gen informatie over import in Thailand.

• vveenendaal

Ik heb niet gezegd dat het in het ruim van het vliegtuig vriest!!

Maar dat het er erg koud wordt is zeker waar, al meerdere malen kwamen de spullen in Pattaya koud tot zeer koud aan!!!

Wat in sommige gevallen ook weer zijn voordeel heeft!!!!

Let maar eens op bij het open doen van de koffer,anders is het voor mij een raadsel hoe het zo koud wordt.

Vr Gr Rob