Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

Geld inwisselen of pinnen?

• jan bel

Wat is beter inwisselen of met de pin uit de muur halen.

Ik zou graag willen weten of er veel verschil is in de koers als ik ga pinnen

bij de bank, of cash, of dat ik misschien op straat ergens kan inwisselen.

In Gambia kon ik bij kleine wisselkantoortjes altijd onderhandelen over de wisselkoers

is dat hier ook mogelijk.

Ik vraag dit omdat ik er dan rekening mee moet houden om cash geld mee te gaan nemen.

M.v.g,

Jan.

• axel

Het is 2012 en dan ga je toch niet meer met een zak geld over straat lopen om eventueel een paar baht uit te sparen tenzij je iets zwarts hebt te besteden. Het zou toch zonde zijn als het gestolen werd, zeg nou zelf. B)

• steven

Nee, geen onderhandelingen over de koersen.

Pinnen is duurder dan cash geld meenemen en wisselen. de preciese kosten hangen van je bank af, maar meestal rond de 1% opslag op de wisselkoersen en 3,5 Euro opname kosten per transactie. Je kunt deze extra kosten als een verzekering zien, aangezien je niet met hele lappen geld over straat hoeft te lopen.

Dan is alleen de vraag: wil je die verzekering ja of nee.

• loe

De koersen schommelen van dag tot dag. Ik heb nooit het koersverschil kunnen

meten tussen pinnen of contant wisselen, maar wat steven zegt zal wel kloppen.

150 baht kosten per pin transactie. Het is dus raadzaam om een zo groot mogelijk

bedrag tegelijk te pinnen. De 150 baht kosten kunnen vermeden worden, als je pint

bij een Aeon automaat. Dat is een credit card maatschappij uit Singapore. Zij rekenen

de 150 baht kosten niet. De automaten staan meestal in grote winkelcentra als

Big C en Tesco Lotus.

Beweerd werd, dat je dan een lagere koers krijgt. Ik heb dat gecheckt door binnen

5 minuten een zelfde bedrag te pinnen bij Aeon en Bank of Ayudya. Exact dezelfde

koers afgerekend gekregen.