Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

Aangeraden vaccinatie

• loe

Ik heb eens in mijn eigen boekje gekeken.

Mijn laatste dtp injectie heb ik in juli 1998 gekregen.

De vorige eeuw dus. Zou die nog geldig zijn?

Mijn laatste Hepatitis-A prik was in 2002.

Ook al weer 10 jaar geleden.

Ik ben er zelf dus ook een beetje slordig mee :)

• jan bel

Gewoon even naar Meditel gaan die kan je haarfijn uitleggen wat je nog/moet hebben aan spuiten en dergelijke.

En ze weten precies wat je in Thailand nodig hebt, ik ben er net geweest en alles was voor mij nog goed.

Trouwens malaria pillen zijn in Thailand niet nodig volgens Meditel.

Gr,

Jan.

• Arie 2

Je kan er zeker ook pinnen. Als er niemand ziek wordt kan ik niks anders dan concluderen dat ze de boel belazeren.

Die mexicaanse griepprik was ook zo'n jode streek. Ben het vertrouwen een beetje kwijt.

• steven

Ik ben ook niet overtuigd, net als ik niet overtuigd ben van de waarde van die prikken voor volwassenen in Nederland.

• Arie 2

En toch gaat iedereen er weer heen. :D

Baat het niet schaad het niet. :S

En die paar tientjes.

• Chang Noi

Wat betreft vaccinaties vraag ik me altijd af hoe werkzaam die eigenlijk (nog) zijn?

En welke risico's denk je te nemen?

Dan is het een kwestie van afwegen om wel of niet een bepaalde vaccinatie te doen.

Ik leef in Thailand en reis veel in de regio. De laatste keer dat ik ooit enige vorm van preventieve medicatie heb gebruikt is ruim 15jaar geleden.

Maar ik ben het geheel eens met een andere prikker dat er o.a. in Thailand helaas mensen overlijden aan ziekten die voorkomen hadden kunnen worden. Maar de Boedistiche inslag is “Als ik dood ga, dan zal het wel mijn tijd zijn”.

Chang Noi

• rene23

Havrix, 2x inenten binnen 14 maanden, beschermt 25 jaar tegen alle vormen van hepatitis(a-b-c).

Het is een dure grap, maar dan heb je ook wat, zeker in landen waar er niet zo op higiëne wordt gelet.

• Arie 2

Maar ik ben het geheel eens met een andere prikker dat er o.a. in Thailand helaas mensen overlijden aan ziekten die voorkomen hadden kunnen worden.

Ik weet het maar is er tegen die ziekten in te enten in nederland?

• Arie 2

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Havrix.aspx?mId=10704&rId=1401

?

• steven

Is dat zo belangrijk?

Alle ziekten zijn te vermijden, maar ziekte en doodgaan horen bij het leven.