Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

van Bangkok naar Chang Mai

• mpeerenboom

Beste forum lezers

Om van Bangkok naar Chang Mai te reizen is mij wel duidelijk geworden dat je dit het beste met de nachttrein kunt doen. Nu word ik er alleen absoluut geen wijs uit waar ik dan in Bangkok het beste kan gaan zitten, zodat ik zo snel mogelijk bij het desbetreffende station zit om door te reizen naar Chang Mai. Is het dan slim om in Koh san road te zitten of kan ik beter in China town gaan zitten?? Ik kom op zondagochtend aan en wil dan het liefst van maandag op dinsdag de nachttrein nemen.

Wie kan me helpen met een antwoord hier op?

Alvast hartelijk bedankt.

Mariëlle

• Fox

China Town is dichterbij het Hua Lamphong Railway Station, maar Kho Sarn Road is ook niet ver met taxi.

• chang-noi

Volgens mij is het beste met een binnenlandse vlucht ongeveer net zo goedkoop als de nachttrein en je bent er in een uurtje.

• joepattaya

Volgens mij kun je vanaf China Town lopen naar het treinstation Hua Lampong aan Rama IV road. Zal ongeveer 1 km zijn.

Vanaf Khao San Road is het altijd taxiwerk.

Althans, als ik op mijn bronnen mag afgaan.

• loe

Kao San Road is niet handig t.o.v. het Hua Lampung station.

Dan is China town beter. Het station ligt op de rand van China Town.

Maar je bent met de Metro heel snel op het station.

Je kunt dus overal gaan zitten, in de buurt van een Metro station.

(niet te verwarren met de skytrain, dan moet je overstappen en dat

is onhandig in Bangkok)

Als je met de nachttrein gaat, zorg dat wel voor een slaapplek,

reservering (bij voorkeur 1e klas :), anders is het een lange zit en

kun je beter de dagtrein nemen, want dan zie je nog wat.

• printen

En een vlucht met Air Asia of Nok Air is bijna net zo goedkop als een treinreis en je komt tenminste, normaal gesproken, redelijk op tijd aan. De trein Bangkok-Chiang Mai v.v. heeft een gemiddelde vertraging van drie uur met uitschieters naar zes uur vertraging. Er ligt al decennia een prijs te wachten voor de machinist die of in Bangkok of in Chiang Mai op tijd aankomt. Twee jaar geleden was het bijna zover, maar die trein had 24 uur vertraging, dus die aankomsttijd was niet geldig.:)

• mpeerenboom

Bedankt allemaal voor jullie reacties. We hebben besloten om met de trein te gaan. En gaan dan in China town zitten.

Nu heb ik nog een beetje verder zitten kijken en denken. En loop nog tegen 1 onduidelijk ding aan, als je van Bangkok naar Kanchanaburi wilt en je wilt over de dodenspoorlijn moet je dan met de bus naar Kanachanaburi en daar een ritje Nam Tok doen? Of is de rit Bangkok -> Kanchanaburi ook over de dodenspoorlijn? De rough guide is hier namelijk onduidelijk in. Ik weet dat met de bus Bangkok -> Kanchanaburi 2 uur is en met de trein 3 uur. Maar het gaat mij natuurlijk om een mooie rit. Dus kan iemand mij vertellen of het de moeite is om een uurtje langer te reizen, door de trein te nemen?

Hopelijk kunnen jullie me hier ook nog mee helpen alvast bedankt :)

• stoere

Vond het aanbod aan treinen niet geweldig.

http://www.railway.co.th/home/Default.asp?lenguage=Eng

Zou dus voor de bus kiezen.

Meen me te herinneren dat er ter plekke meer treinen heen en weer rijden.

Henk

• Robert04

Er gaat op zaterdag en zondag een speciale excursion (op de trein zelf staat excurtion) trein vanuit Bangkok helemaal naar Nam Tok.

"s ochtends vroeg vertrek en 's avonds weer terug in BKK.

Wel vooruit reserveren op Hua Lampong zelf.

• rene23

Neem wat warms mee, de airco staat altijd op 10 !!