Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

visum

• dvhaaren

Een 1 maand visum is voor zover mij bekend vrij en hoeft niet aangevraagd te worden. Hoe zit dat als je het met een paar dagen overschreidt. Ik moet namelijk nog een ticket regelen voor Kathmandu-Bangkok-Kathmandu. Heb hiervoor wel de data maar nog niet kunnen boeken. Boeken via Bangkok is me niet gelukt naar het schijnt alleen via Nepal.

Zie info graag tegemoet.

Dirk

• steven

Visum voor 30 dagen bestaat niet, wel visumvrije entree. Visumvrije entree voor 30 dagen vereist officieel een vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen. Heb je dat niet dan is een visum officieel vereist.

Aangezien je vanuit Nepal reist, redelijk strenge controle, raad ik je aan een visum aan te schaffen aangezien je langer dan 30 dagen wilt verblijven en dus niet aan de visumvrije eisen voldoet.

• goldentriangel

Hallo,

Als je een overschreiding hebt (overstay) kost het je 500 Bath per dag,uitgezonderd de eerste dag.

dit wordt door de vingers gezien.je kunt het bij de douane op vliegveld betalen geeft geen oponthoud

Wat Steven vertelde (zonder visa) bij binnenkomst kun je max 30 dagen blijven.

Echter overstay heeft geen consequenties als je later weer naar Thailand reist,maar stel tijdens

die periode je iets overkomt of een paspoort check van de politie,dan wordt je gezien als illegaal

en kunnen ze je naar immigratie detentiecentrum sturen, met een boete die hoog is,je kunt dan ook

niet meer naar een ander land maar je wordt gebracht naar het vliegveld onder politiebegleiding je

moet dan terug naar land van je herkomst.alle kosten (transport begleiding) moet je ook zelf betalen.

Dus dat is niet handig, zou maar zorgen dat je verblijfsduur op orde is.bij een Nederlander die ik ken is dat gebeurd

had 5 dagen overstay.

met groet,

Werner

• Sfred+

Voor de wet ben je dan niet in overtreding maar begin je een misdrijf. :)-D

• Sfred+

Echter overstay heeft geen consequenties als je later weer naar Thailand reist

Werner, ik kan wel zeker mensen die hier wel probleem mee hebben gehad en persoon non grata werden bestempeld. Daarnaast ken ik nog een aantal mensen die ook door overstay hun vlucht gemsit hebben en dan kan het aardig in de papieren gaan lopen..

Zo als ook duidelijk blijkt uit je eigenverhaal. Het is geen overtreding maar een misdrijf in Thailand. In Nederland moet je je juist melden en krijg je een uitkering en gratis gezondheidszorg. Is het hier gelukkig ietsje anders. B)-

• steven

Indien binnenkomst zonder visum is overstay in het geval van de TS makkelijk te vermijden door 7 dagen verlenging aan te vragen.

• Sfred+

Maar dat kost wel 1900 baht en dat hebben de meeste er niet voorover, gezien de reacties hier van de afgelopen jaren. Maar natuurlijk wel huilie huilie als het echt goed mis gaat en dan zeuren dat de ambassade niets doet onder anderen.

• dvhaaren

Dank voor jullie berichten. Het ligt in de bedoeling dat we 29 jan in Bangkok aankomen en 29 feb. weer terugvliegen naar Nepal.

• goldentriangel

Hallo,

Dat is geen probleem.

Wens u een fijn verblijf,

Werner

• Martijn

dvhaaren Schreef:

——————————————————-

> Dank voor jullie berichten. Het ligt in de bedoeling dat we 29 jan in Bangkok aankomen en 29 feb. weer terugvliegen naar Nepal.

dat is dan 32 dagen, dat betekent óf overstay óf visum regelen