Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

Met astma in Thailand

Sabatini
16 Okt, 2012 16:22

Is er iemand met astma die op vakantie is geweest naar Thailand? Bij mij is sinds vorige week geconstateerd dat ik astma heb. Ik was in Istanbul waar ik het heel erg benauwd kreeg. De eerste 2 dagen ging wel maar daarna was het een crime…. Ik had geen medicijnen omdat ik niet wist dat ik astma had. Wel was ik vlak voor de reis verkouden en had een antibioticakuur gehad die toevallig de dag voor vertrek op was.

Volgend jaar november wilde ik naar Noord Thailand. Dit wil ik al geruime tijd, nog voordat ik naar Istanbul ging.

Ik vraag me af nu ik wel medicijnen heb of het verstandig is om te gaan ( en dan denk ik aan Bangkok waar ik ongeveer 3 dagen zal zijn)

Het lijkt me dat er wel meer mensen zijn met astma die in Thailand zijn geweest. Of gaat niemand met astma op vakantie… dat geloof ik namelijk niet. Ik heb al bijna het hele internet afgestruind voor ervaringen van mensen met astma in thailand te lezen maar tot op heden heb ik er niet veel over kunnen vinden. Het enige wat ik wel lees dat het niet verstandig is om te duiken als je astma hebt. Maar dat was ik al niet van plan om te doen.

Ik hoop met dit bericht dan ook dat iemand met astma die in thailand is geweest wil reageren en antwoord kan geven op mijn vraag. Had je last van benauwdheid in Thailand ( Bangkok ) en wat heb je er aan gedaan.

Heb zelf ook al gedacht of Zuid Thailand een optie is om naar toe te gaan ivm met meer strand en jungle.

Ook daar zou ik graag ervaringen over willen lezen…

Bedankt alvast

joepattaya
18 Okt, 2012 03:36

Ik heb geen astma, maar uit andere fori heb ik kunnen opmaken dat astma geen probleem hoeft te zijn.

Ik ga er van uit, dat je op dit moment wel medicijnen hebt.

De enige plaatsen met een verhoogd risico op mogelijke (lees: mogelijke) problemen zijn Bangkok en het Noorden van Thailand (alleen gedurende de wintermaanden, November, December en Januari).

loe
18 Okt, 2012 06:17

Ga in ieder geval in de droge tijd.

Tijdens de moesson kan het behoorlijk benauwd zijn.

Heel hoge luchtvochtigheid.

Bangkok is altijd benauwd, mede door uitlaatgassen.

Ik heb geen astma, maar het lijikt me niet verstandig.

Fox
18 Okt, 2012 14:15

Mijn zoon heeft astma en gaat ieder jaar naar Thailand. Zowel Bangkok als elders in het land.

Hij gebruikt medicijnen en is hier normaal redelijk tot erg benauwd zonder die medicijnen.

In Thailand gebruikt hij niet of nauwelijks de medicijnen. Juist het vochtig, warme klimaat van de tropen schijnt hem goed te doen.

Die ervaring heeft hij ook in Indonesië.

Dit in tegenstelling tot Turkije (Istanbul) waar het klimaat een droge warmte betreft.

Sfred+
19 Okt, 2012 11:20

En niet naar een Go GO bar gaan, want daar kan je het ook wel eens Spaans benauwd krijgen, als blijkt dat er een handvat aan zit. ;)

loe
23 Okt, 2012 06:05

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> En niet naar een Go GO bar gaan, want daar kan je

> het ook wel eens Spaans benauwd krijgen, als

> blijkt dat er een handvat aan zit. ;)

Oh, Fred, ik dacht dat Tim een vrouw was :)

Sabatini
23 Okt, 2012 09:10

Thanks voor de berichtjes… ik was van plan om in november volgend jaar te gaan. De enige tijd die ik kon is maart/april of augustus/september of november. Ik heb gekozen voor november omdat dan het regenseizoen voorbij is of zo goed als en maart/april te heet kan zijn.

Ik ben vorige maand in Istanbul geweest waar deze ellende allemaal begonnen is. Ik wist dat ik licht astmatisch was maar heb nooit ergens last van gehad. Heb in Turkije een strandvakantie gehad, ben op de Dominicaanse Republiek geweest, Mexico, Tenerife, Egypte, Tunesie, Rhodos maar geen last. Zelfs vorig jaar in Parijs had ik nergens last van. Toch ook een drukke stad. Maar in Istanbul dat was een crime.

Sabatini
23 Okt, 2012 09:13

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> En niet naar een Go GO bar gaan, want daar kan je

> het ook wel eens Spaans benauwd krijgen, als

> blijkt dat er een handvat aan zit. ;)

Hahahahahahha, nee dat was ik al niet van plan en nee er zit geen handvat… haahahhahahaaa:D

dianiek
06 Nov, 2012 21:39

Bij mij is de ellende 2 je geleden in Thailand begonnen voor deze tijd nooit geen probleem gehad met astma of bronchitus.daar week in ziekenhuis bangkok gelegen voor benauwdheid.

Deze 2 jaar geen last gehad ook niet tijdens vakanties ik zuid Afrika.Nu deze week in Vietnam geweest en nu weer last van mijn longen.

Misschien de luchtvervuiling in deze landen?

T.o.m.
19 Nov, 2012 13:56

Ik denk dat je niet zoveel last hebt van je astma in Thailand.

Over het algemeen kan je met astma redelijk goed overleven in de deze wereld. Als ik jouw was zou ik echter NIET in nederland verblijven, erg slecht land voor astmatische mensen door de meer dan gemiddeld hoge luchtvervuiling. Ook leeft men in dat land veelal binnenshuis, waar de luchtkwaliteit zowiezo bedroevend slecht is.

Daarnaast is mexico-city ook een slechte keuze (voor het geval dat)