Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op thailand.startpagina.nl

van Bangkok naar Chang Mai

Robert04
11 Okt, 2012 13:54

Is zowiezo goede tip voor al het openbaar vervoer in Thailand.

Als er een airco in zo'n transportmiddel zit, staat het op standje vrieskist.

Chang Noi
15 Okt, 2012 12:40

Opties zijn Trein, Vliegtuig, Bus of zelf een auto huren.

Persoonlijk haat ik bussen dus die zou voor mij afvallen.

Als je geen rij ervaring hebt met de auto in Thailand zou ik die ook laten afvallen.

Dus trein of vliegtuig. Als je nog nooit met de trein geweest bent, zou ik de trein nemen. Het is een geweldige ervaring. Neem een 2de klas slaap-plaats in de nachttrein. Boek een “lower berth”.

Tegenover het hoofd-trein-station van BKK zijn enkele hotels. Deze zijn op loop afstand van het station. Via de toegang van de ondergrondse (MRT) kun je veilig ondergronds naar het station lopen (vroeger moest je naamlijk oversteken door het verkeer heen). Ik zat vroeger vaak in het “Bangkok Center” hotel. Ook handig als je heeeeeel vroeg aankomt met de trein in BKK, omdat hun ontbijt buffet al om 6 uur begint.

Chang Noi

stoere
16 Okt, 2012 18:00

Mijn 1x alleen in BKK, een hotel to het station gehad. Nooit meer.

Vooral de wc stond me nog bij, gat ik de vloer.

Henk

Peter W
23 Okt, 2012 15:00

>Als je geen rij ervaring hebt met de auto in Thailand zou ik die ook laten afvallen.

Hoe je dan ooit aan rij ervaring in Thailand komt is mij nog niet duidelijk.

Wij vinden: als je met de auto geen moeite hebt in centrum Amsterdam en zo, is Thailand ook prima te doen. Wij lazen jaren geleden hier een goede tip voor de 1e auto-rit in Thailand /Bangkok: begin in de spits! Dan sta je toch meestal stil. Wij hebben nu 3 keer een maand rondgereden, zonder problemen. Buiten BKK is het stil op de weg.

Peter W
23 Okt, 2012 15:27

>je wilt over de dodenspoorlijn

Die liep van Bangkok via Kanchanaburi en via de 3 Pagoda Pass naar Birma. Vandaag stoppen de rails in Nam Tok waar de diesel-locomotief omloopt. Ik dacht dat er 3 treinen per dag gingen Plus over de River Kwai brug rijdt veelvuldig een toeristenboemel.

Wij deden meermaals de “dag” trein die rond 11uur uit Kanchanaburi zou vertrekken en dat met een uur vertraging deed. Het enige interessante stuk is het houten Wang Pho viaduct waar je langs de rivier rijdt. Verder vonden wij het een vervelende boemel met eentonig uitzicht. Deze dagtrein is houten wagons zonder enig comfort. Zeker geen airco maar uiteraard wel een horde verkopers van troep.

Wij konden in Kanchanaburi geen retour kopen en moesten ons haasten in Nam Tok want daar werd een groot deel van de vertraging ingelopen door de pauze over te slaan. De trein is leeg behalve bij het Wang Pho viaduct want dan stappen veel tours in. We hebben dit stuk in de loop der jaren meerdere malen gedaan en inmiddels vinden we het interessanter om met de auto alle stations af te rijden en uiteraard de hellfire pass te bezoeken. Ook doorrijden naar de 3 Pagoda Pass is de moeite waard en dan zie je dat de stuwmeren de oude treinbaan onder water hebben gezet. Op de Pass ligt nog een paar meter rails. Op de hele route vind je nog redelijk wat informatie borden.

stoere
25 Okt, 2012 17:10

Ben zelf de mening toegedaan dat het andersom is, dus wanneer je in BKK zonder schade rond kan rijden, dat dat in A'dam ook moet lukken.

En is het buiten BKK stil op de weg? Hier moet ik toch een beetje om lachen. Sorry.:P

Henk